måndag 6 mars 2017

FÖRSKOTT i EFTERSKOTT


Det har varit mysigt häftigt att fylla 70
Då dagarna har varit fyllda med glada överraskningar
Dagarna som gått..DOM som var FÖRE,UNDER och EFTER mitt födelsedatum
Har blivit bortskämd och ompysslad..blivit bjuden på goda middagar
och fått presenter lite då och då
Men det allra bästa av allt har varit att få UMGÅS med "gänget"

SEN har jag fått en VÄLDIGT trevlig present av hela gänget
Men den berättar jag om en annan gång
201502
I alla fall så i lördags DÅ tog vi en skotertur i det vackra vädret ..
i den vackra naturen
Den som finns runt omkring här i Grannäs
201502
När vi vände om för återfärden hem tog vi vägen över sjön
då solen höll på att göra sig beredd för sin nattvila
Och det var så vackert och att åxå få se byarna från sjösidan
Det ÄR en storslagen natur runt omkring mig där jag bor
Så det saknas INTE rika upplevelser för att göra ALLA sinnen upplyftande glada
201602
Förra Söndagen.. blev det middag i stan på ett ställe som heter Pinchos
DET var en annorlunda upplevelse
För det första var det själva matstället,som var upplyst med röda lampor
Det var många... så det var ingen skum belysning utan mer åt det mysiga hållet
Det som var annorlunda här var att matportionerna var i miniatyr
Mat som man beställde via mobilen..och åxå betalade med
Jag valde fyra små rätter..det var gott och MÄTT blev jag då

Jag kan rekommendera ett besök där
Tror inte att ni kommer att bli besvikna
Med undantag för köttälskaren då kanske
Dom som gillar dom STORA och välfyllda köttfaten.

OCH så har jag en KAMERA..en som jag fick av yngsta dottern
Som jag än INTE har fått in överföringstekniken på
Fast äldsta dottern visade mig och jag kaxigt sa
ATT det där kommer jag att minnas HUR jag gör DET är ENKELT
Meen kaxigheten kom på skam NÄR jag skulle föra över bilderna jag tagit
för den här kameran funkar inte som den jag hade
Då det är fler moment att trycka på..men det kommer
Nu har jag ju en kamera i alla fall

(gillar låten,så jag lägger ut den en gång till.
DÅ den passar in på mitt fyllande))
Härifrån skogen med 23 minusgrader..önskar jag er alla
en SOLRIK och härligt spännande,minnesrik och avkopplande sporlovsvecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar