lördag 25 mars 2017

Oindentifierat

Såg dom igår..spåren
2016
när jag gick runt i stora hagen..på det stenhårda isgolvet
som bar mig vart än jag gick
för att lägga ut hö..där det var upptrampat
Då fick jag syn på dom ...spåren efter ett klo-djur
Så jag tillkallade min granne Kjell
Då jag inte var helt säker på om det var efter en liten björn
eller om det var järvens
Han var inte heller helt säker
Så jag gick "bakvägen" uppöver Söderåvägen..i tankar på om den kommit därifrån
Då fick jag se alla renspår
Spår som Järven följer då renarna är djurets föda
Så det var kanske den...kanske inte
Spår förändras av vädrets påverkan och försvinner fort
Så den säkraste spår-identifikationen är de alldeles färska

Minns när jag första gången såg Järv spår
som jag berättat om tidigare
fast jag inte visste att det var de..
för jag trodde inte Järven fanns här..

och det gör den ju inte alltid heller MEN när renarna flyttar på sig
Då hakar den på..så är det vad jag tänker och tror
Minns när jag första gången såg spåren, som jag inte blev klok på

Då när Doren och Kjell kom och identifierade dom

Spår som jag först hade visat för Siv,som antydde det där med Järven
Då kallade vi ut expertisen till platsen..för ett säkerställande


Spännande är det hur som..att bo med de vilda till grannar
2016
Kan inte ÄN lägga ut mina bilder
dom som jag tog igår och alla andra
som ligger och väntar i kameran på att bli överförda
och synliggjorda

Härifrån skogen
önskar vi er alla en härlig Lördag med vårinslag i sinnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar