fredag 10 mars 2017

PASS-ningar



IGÅR åkte jag... först med Wennbergs buss in till Bjurholm
DÄR det blev bussbyte IN till den vackra staden Umeå
För att besöka polisstationen där..för att skaffa mig ett pass

Det som har förändrats till det bättre sen förra gången jag var där
Är att du nu kan boka en TID för ditt besök..det gjorde jag på nätet
https://ventus.enalog.se/Booking/Booking/Index/umea
Så då slipper du att sitta och vänta
och aldrig veta hur lång tid det kommer att ta
Till att nu kunna planera och bestämma en säker tid
Som för mig..en träff med Jonas ,döttrar och barnbarn..
då timmarna mellan ankomst och avfärd inte är särskilt många
Så är det ett måste
Att få till en tidsplanering i mitt statsbesökt


Sånt som jag i normala fall inte befattar mig med, men som nu var nödvändig

att vänta på bussen NU..är att vänta i ljuset
Det som nu framträder allt tidigare och ger sig av allt senare

En till ljusförhöjning blev bussfärden...till och från Bjurholm
med givande samtal
Det var Louise som körde och vi har alltid något att prata om
Så de 4 milen går så fort.."då tiden inte sitter med som passagerare "

SEN har jag noterat en sak till och det är att dom nya bussförarna
som kör från Umeå...
Har ett proffsigt,upplysande och välkomnande tonläge
till/mot oss resenärer
Det känns faktiskt riktigt trevligt det åxå


Från Umeå fram till Vännäs var det bara blaskväglag
Men efter Vännäs rådde det mer vinterväglag
Var lite som att åka genom två årstidszoner

Lite dämpad blev jag in till Umeå på morgonen
Då det nyss hade skett en trafikolycka..
Turligt nog läste jag sen i VK att det gått bra

Så fort det kan hända..det som aldrig får hända

Härifrån skogen önskar jag er alla en orosfri och säker framfartshelg
fylld med glädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar