lördag 22 april 2017

BLÅST och VÄRMEPÅSLAG

ÅTERIGEN har jag haft några HELT underbara dagar.med ett förhöjt värmepåslag
Då mina två barnbarn och deras mor varit på besök
Fast vädret varit gnälligt har vi inte låtit DET påverka vårt humör
Ej heller våra aktiviteter

Som när vi drog iväg till Malbergsstugan
Hade först tänkt något annat
Men då det STORMADE rejält ute.. ändrade vi oss och valde stugan i skogen istället
Där gjorde vi upp eld och fikade..
och när värmen började sprida sig inne i stugan
Satte vi oss bekvämt tillrätta för att lyssna.. när dottern läste högt
ur boken Harry Potter..
Väl skyddade från stormen utanför
som ibland tog i så rejält att det kändes som stugan skakade

Det var mysigt och det var faktiskt mer givande att lyssna
Än att se filmen

När jag skulle fota ..visade det sig att batteriet var urladdat..grrr
Dumnt nog hade jag inte kollat upp den saken innan

Så har barnbarnen ridit på Jupiter
Och så det som dom tycker är allra mest spännande och roligast av ALLT


att leka jagningskurragömma med Jupiter
Han är snabb och man vet inte alltid VAR eller NÄR han dyker upp
Och det är lika engagerade roligt och spännande för oss vuxna
som det är för barnen OCH Jupiter

Sen så har vi spelat fotboll..det är den andra favoriten för särskilt den yngsta
Då jag fick äran att spela med i hans lag..där jag var målvakt
En uppgift jag klarade riktigt bra..utan att skryta
Det gjorde min dotter åxå..

även om vi fick in några mål..så och dom
Vem som vann?

Det har en mindre betydelse..huvudsaken var att vi hade kul tillsammans

Sen så fick Jupiter åxå delta i en kortvarig fotbollsmatch

För han har inte än nått sin fulla potential då det gäller det här med fotboll

Men han LÄR sig allt mer eftersom..
Det är tålamodet som inte räcker så lämge..så då tar han till andra metoder istället

Lite som jag gör NÄR det kniper..fast jag använder mina händer
Så har vi har ätit gott och samtalat och uppdaterat varandra om det som hänt i våra liv
Det som vi inte hunnit med att berätta om
Ute blåser det.. även idag

Härifrån skogen önskar vi er alla en härlig helg med ett förhöjt värmepåslag

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar