tisdag 23 maj 2017

DE SJÄLVSTÄNDIGA

Det BÄSTA med naturens vilda blommor ÄR
Förutom deras höga njutningsvärde,som doft,färg och mångfald
-är deras "självständighet"
Man behöver inte gå omkring med dåligt samvete
Då dom varken behöver någon rensning eller vattenöversyn
Utan dom klarar sig själva där dom växer här och där..lite överallt
Att beskådas och njuta av ..likväl som för sin alldeles egen skull

Några penséer skall jag dock som tidigare år köpa och sätta i en kruka
För sommaren DEN vill jag leva med och i så FRITT som möjligt
Då den kutar på sååå fort
Kanske har den känslan blivit starkare med åren
Kanske är det bara så att jag inte vill bli fastlåst med några måsten
Inte binda upp mig på MER än omsorgen om djuren..
ELLER ..Kanske är det bara så ENKELT att jag INTE har några "gröna" fingrar
Inte den längtan
Fast jag tänker ibland
Att det är som med stickning av sockarna
som jag tänkt spara och ha kvar att LÄRA mig
tills jag blir mer "stillastående"
Då ..När livet som jag lever nu ...förändras.
Fast å andra sidan ...när jag tänker efter
vet jag inte ett skvatt om vad morgondagen bär med sig
Så det gäller att ta till vara på dagen..
Den innevarande.. det den kommer med ATT njuta och lära sig något av



Och SOLEN den har precis som jag och djuren VAKNAT upp till morgon-dagen

Härifrån skogen önskar vi er alla en en Tisdag med högt njutningsvärde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar