onsdag 24 maj 2017

MINNENAS LIVSBÄRANDE KRAFT

Fick veta något tråkigt,som gav mig en påminnelse
OM livets sårbarhet och förgänglighet
En människa som jag fått chansen att träffa och prata med

Ni vet människor som BARA slinker in genom "ytterdörren"
Med det menar jag människor som det känns som man redan känner
Inga spärrar ...bara en glädje i mötet ..då allt bara flyter på
Då man förstår sig på varandra på nåt vis ..den lättsamheten
SÅ var det med Bengt och Monika
Paret som rådde om den gula sommarstugan bredvid mig där jag bor
Som jag fick träffa då dom var här för några år sedan
-som jag aldrig glömmer

Och nu fick jag veta att Bengt inte längre finns i livet
Monikas livskamrat..

Ord har jag inga till tröst..
Förstår hur jobbigt det måste kännas

Men minnena..alla dom du /ni haft under ert rika liv tillsammans ..
blir ju som livsbärare..dom som håller dig uppe..när sorgen vill övermanna dig
Sänder en "trösteKRAM till dig Monika




I TIDEN ..som ÄR...ÄR vi alla ..ALLTID unga

Beskedet skakade om och fick mig att ÅTER igen tänka på LIVET
Hur snabbt det kan förändras
Så det gäller Att TA TILL VARA på det LIV vi fått
Och göra det bästa av det medans vi kan

Härifrån skogen önskar vi er alla en livsbejakande Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar