onsdag 31 maj 2017

MÖRKA MOLN TORNAR UPP SIG


Döden står framför mig.. ..obönhörligen och obarmhärtigt ..stirrar den på mig
utan nåd.
Hade så gärna velat träffa dig..som det var tänkt

Då vi samtalade i telefon.. fick jag höra det jag INTE visste något om
HUR det var ställt med dig
Då övermannades jag av en förtvivlans sorg..av det jag hörde
Men jag hann INTE träffa dig,det som vi pratade om
Men jag hann säga dig i telefon vad du betytt för mig
Det är jag glad över att jag hann skicka med dig .
dit du nu är på väg..orden jag så länge tänkt säga..men tiden..
DEN jag aldrig tog mig..DEN påminner mig åter igen om
ATT ALDRIG skjuta upp till morgondagen det jag kan göra och tala om IDAG ...
hur viktiga och älskade dom ÄR..mina nära och kära ALLA som jag har i min närhet

Tack du beundrade storkusin för alla GODA minnen du lämnat kvar till mig

FRÅNVARONS NÄRVARO
Det finns något
som är större än döden
Det är NÄRVARON
av de frånvarande
i MINNET hos de LEVANDE

(Jean d`Ormesson)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar