torsdag 20 juli 2017

DET DÄR NATURLIGT UPPFRISKANDE

Igår kom min äldsta dotter förbi med min bil
Den som jag lånat ut ett tag till min yngsta dotter och hennes fästman
då dom höll på att flytta
Så när dottern var på besök i Älgens hus med några Amerikanare..släktingar till min äldsta dotterns "man"
samt och så hans bror med fru
Blev det som läge att ta hem bilen till mig
Samtidigt som jag då åxå fick jag träffa de trevliga "resenärerna" och byta några ord


Dom hade paddlat kanot efter Öre/Lögdeälven (turen Bjurholm ,Agnäs)
och även besökte Älgens hus..där dom var när jag träffade dom

Upplevelserna var dom mycket belåtna med ..vad dom fått se och uppleva
Har sett många av deras fina bilder på Facebook

Och jag förstår till fullo att dom tyckte det var vackert ,spännande och upplevelserikt
Allt det dom fick se av det naturen har att bjuda på här i Västerbotten .. runt omkring Bjurholm
Där vildmarken än finns kvar..med sin rika fauna,vattendrag och växtliv
BARA 6 mil från Umeå
Själv har jag 10 mil till Umeå..
Så jag har mycket att se på min väg hit och runt omkring mig..där jag bor

Fast jag bott här i skogen i 8 år nu..har jag än mycket outforskat
Så ni ...som än inte gjort ett besök HÄR ..
Rekommenderar jag varmstarkt ett tripp hit
Det går som inte att beskriva med ord ..man måste SE och UPPLEVA det själv på plats
För att förstå KÄNSLAN som uppenbarar sig av allt man ser och får uppleva
Allt blir bara så NATURLIGT helande UPPFRISKANDE

Lite fakta:Här kan ni läsa mer
http://kanoting.nu/underlink.asp?id=252&list=247
https://www.visitumea.se/sv/boka/se-gora/a470550/mot-skogens-konung-pa-algens-hus/detaljer

Härifrån skogen önskar jag er alla en bejublad och störtskön helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar