onsdag 19 juli 2017

EN FRÄCK RACKARE

SKATAN..är en vacker,illistig,fräck,klok retsam och finurlig liten varelse

Har ett gäng här på gården som roar mig på många olika sätt och vis

Som den dagen jag kom på dom
I full färd med att hoppa in GENOM ladugårdsporten och vidare in i stallet
FÖR VAD finns där ..jooo kattmat
Nu är det så att jag skyllt frånvaron av den mat jag lagt ut... på mina och andra kattbesökare
Som vet om att det finns ett drive in matställe där

som och så gör sina utfärden in dit
Men jag tyckte att det försvann FÖR mycket mat
Då katterna sällan tömmer hela skålen på en gång
Nu fick jag alltså ta dom på bar gärning...de tjuvaktiga skatorna
Som med all rätt förtjänar sitt namn


Djuren här i skogen upphör aldrig att förvåna mig ..genom att visa upp sina färdigheter
Som jag numer har tiden att iaktta och uppmärksamma

Härifrån en MULEN skog..där morgonen INTE bjuder på någon pyjamaspromenad precis
Nää i den tidiga morgonen är det tröja och vindtät jacka som gäller
Inte förrän solen hinner jobba på ett tag inpå dagen..känns värmen av
Men jag önskar er alla en fin fin dag med många GODA nyheter

Så här ser det ut och låter.

när den lika retsamma,kloka,fräcka och modig Quvintuss är i närheten av skatan/skatorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar