lördag 15 juli 2017

HÄNFÖRANDE MÖTEN


När hundarna och jag tog vår första skogstur..i förrgår..stannade vi till vid Å-bron
som vi oftast brukar göra
För där har många djur sitt tillhåll och sin flygrutt..från och till Mjösjön
Som tranorna när de för sin mer högljudda konversation ..vet jag att dom är på väg
Att ge sig av..till något annat mat-ställe
Och då brukar jag försöka vara alert med kameran
Så vi stod stilla och tysta..tills Biggles tvärvände sig om
och jag följde efter med blicken
Då sprang en råbock över skogsvägen BARA ca 3 meter bortanför oss
Den har säkert stått och kikat en stund GÖMD bland träden

Har sett dom några gånger där och när dom stått,orörliga och kikat på oss
för att vid första bästa tillfälle ge sig av ÖVER på andra sidan

Sigge..sån småviltsjägare han är..blev upphetsad över det han såg och när han kände
DOFTEN av färska spår
Men han kom när jag kallade på honom
Det är en småstilt men storslagen känsla att stöta på de vilda
när man är ute och går
Och då det gick så snabbt hann jag inte med kameran

Här i skogen blir det ALDRIG tråkigt eller enahanda att gå
Här är varje dag fylld med överraskningar och förväntningar
På vad jag skall få se..

Härifrån en tystlåten och stilla skog med en KLARBLÅ himmel
önskar jag er alla en häftig och magisk Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar