fredag 21 juli 2017

HÖBALAR och ANNAT

Morgonen bjuder INTE på lusten till barfotagång kan jag säga
Nää än är det hösten som gör sina besök i den tidiga morgonen

Tänkte på det ..att vi människor är som väderspekulanter
För är våren taskig..blir nog sommaren bättre.. är sommaren kylslagen..ja då blir nog hösten varm
Så tänker vi och mycket mer kring vädret..som blir som det blir i alla fall
Hur vi än försöker få till det..för att få det som vi vill
Men ni "hör" ju hur jag pratar om det ÄNDÅ..VÄDRET

Jupiter har varit i den stora hagen..

Där han inte hinner med att göra någon synlig skillnad
Han syns knappt i den höga växtligheten....knappt jag heller

Och så har jag klippt Sigge..då förstår ni hur han ser ut
Som ungefär när jag klipper mig själv.. milt sagt ..lite småhackigt så där

Han är ju världens tålmodigaste hund..men jag kan ju säga det
Att när jag var klar drog han en lättnadens suck..

SEN..när vi passerar Å- bron.. DÄR jag stannar till för att göra en djurkoll

Stannar åxå Sigge till och kikar ner mot ån ..noga runt omkring..vis om förra uppdykandet här

Biggles ..
han gör bara en som hastigast tvärkoll
innan han drar iväg med nosen till den plats där råbocken hoppade fram..

OCH så ytterligare ett hösttecken

För igår kom min hyresvärd förbi med höbalar..
som han lasta av med stor skicklighet på stallbacken
-på kvällen då de bitska var mer än alerta
Då dom attackerade mig överallt där dom kom åt..
När dom är på hugget så här..är dom frustrerande irriterande
Fast jag försöker hålla mig undan de negativa tankarna..greppar dom mig ändå

Härifrån skogen önskar vi er alla en harmonisk Fredag utan krångligheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar