måndag 14 augusti 2017

Liite PEPTALK


Nu börjar träden bli "målade" i höstens färg..än försiktigt
Hösten som också den är en härlig årstid..färgrik och nästan myggfri
Så snart .. när hösten drar igång på riktigt..kommer skogen att brinna av eldens alla färger


Men hösten är också fylld med dimma och fukt i tidig morgon och sen kväll

De fyra årstiderna har ju alla något att bjuda på..
Alla med sina olika färger och temperament
2016
Det som ÄR så fantastiskt med att bo i norden är just årstidernas växlingar

Som alla fyller på de inre depåerna ..på sina olika sätt och vis.
Det gör ju att man aldrig stagnerar..i ett vanemönster
201602
Då årstiderna håller igång oss med vårt vädersnack
OM vad vi tycker ,tror och hoppas på att vädret skall komma med
Så jag undrar HUR mycket av vår tid som egentligen åtgår till ett " väderspekulerande"
Och så funderade jag på VILKEN av årstiderna som är först ut
Vem av dom jag skall börja med NÄR jag lägger ut bilderna
Men så tänker jag till igen
Och får fram att årstiderna befinner sig ju i en cirkel
Som ingen BÖRJAN och inget SLUT har..utan roterar bara runt,runt i ett evighetshjul
Åtminstone sett ur ett mänskligt perspektiv
20170814
Härifrån skogen önskar jag er ALLA en alert och positiv början på den NYA veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar