torsdag 24 augusti 2017

BROTTNINGSMATCH

Just nu ..går jag en brottningsmatch med mina inprogrammerade fördomar
Många har jag brottat ner,placerat i en låda och låst ordentligt om
Men så dyker nya upp när jag som nu tänker i nya banor..
Det är det här med ålderstänket
Som ju är så inmatat under hela livet
Men som man inte tänkt på VAD och HUR det gör med oss människor.
Som när man är barn..DÅ blir man klappad på huvudet
och någon "välmenande" vuxens som kommenterar att man är FÖR liten/ung för att göra vissa saker
och som när man blir äldre/gammal ..blir klappad på huvudet som "lilla gumman/gubben ..
TÄNK på din ålder"
FÖR gammal FÖR ung för att UTFORSKA/LÄRA SIG ..det som INGET har med åldern att göra.
Jaa jag kanske lever 1 år till kanske 30
Skall tiden... den mellan livet och åldersinprogrammeringen
få stå i vägen för oss att LEVA våra liv fullt ut
Göra det vi mår BRA av och som vi klarar av..efter våra förmågor
Det är skrämmande att börja förstå NU när jag själv står på åldersplattformen
och blickar ut över tid som gått
HUR många människor som har slutat leva/ och nyfiket utforska det liv vi fått oss givet

På grund av fördomars åldersuttänk
Som jag så många gånger förr påpekat "Vi har ett liv som skall levas INTE en ålder.
För som du ser på dig själv.. ser du på andra


Får se hur jag klarar av denna min NU pågående tuffa brottningsmatch..


Härifrån skogen önskar jag er ALLA en lyckad dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar