onsdag 23 augusti 2017

DAGEN med GÅRDAGENS inslag


GOD morgon..
Så är åter en NY dag här..att ta till vara på och utforska


Uppefter Söderåvägen..den blir som en motorväg med flera filer
när SMÅGRODORNA är i farten

Men igår Träffade jag bara på 5 stycken.. Nu är ju 5 bättre än inga alls
Men man funderar ju på VARFÖR? dom är så få i år..mot andra år

Sen har rönnens bär mognat och lyser nu vackert röda vid skogskanten

Och när jag passerade över ån..såg jag att vattnet var brunt.. som om bottenskiktet rörts om
Då det bara var brunt några meter FÖRE och EFTER bron..så blev jag fundersam

Men himmelen la sig över och lyckades ändå sprida sin glans i vattnet..trots det bruna

Härifrån skogen önskar jag er alla en UNDERBAR dag fylld med harmoniska tankar
och "gångvänliga" vägar och stigar..
För dagen den blir vad våra tankar gör den till

En ny dag
Att använda rätt
Fylla med liv
Veta
Efter dagens slut
Att jag inte missat
Blind
Gått igenom denna dag

(livsvandrerskanisb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar