måndag 21 augusti 2017

Dom KOM ..Dom ÅKTE

Men lämnade något kvar till mig..nämligen minnesrika upplevelser
proppfyllda med värmande energier..så att jag klarar mig ett tag
Mycket hann vi med..
Som skogsäventyr..



Surströming ..uppe i byastugan

Där och då barnbarnet visade närmaste grannen Kjell ett spel på sin Ipod
Eftersom jag var med i dukningslaget och därför var på plats 2 timmar FÖRE festen skulle gå av stapeln
Fick han ta med sig sin Ipod

Vi åt ,pratade och sjöng glatt två äldre surströmingsvisor

Det är något visst ändå med den där surströmmingen..för den är bra på att frammana glädjens småprat

Sen har vi spelat fotboll
Mot ett förnämligt nät som mitt barnbarn fick i födelsedagspresent och som roade oss alla


Och så besökte vi byns loppis..där vi fyndade
MEN framförallt..fikat ute på altan i trevligt och glatt samspråk med övriga besökare
Innan vi fortsatte vår färd upp till Christina..
för att titta på kattungarna och hennes Islandshästar
ALLTSÅ..finns det något charmigare mer oemotståndligt än kattungar i nyfikenhetsåldern
när dom är så där en 8 veckor..
Det var svårt att slita barnbarnen därifrån..

särskilt det äldsta
Christina har några av sina vackert färgade kattungar kvar..
Så om utifall... så vet ni

Några som nyfiket kom fram och tittade på oss

var de vackra,sociala och sympatiska islandshästarna

Som vi äldre hade svårt att slita oss ifrån

Som alltid...har det som blivit en tradition att äta pannkakor eller våfflor
med hemkokt sylt..

INNAN dom som NU..återvände till stan..till jobb och skola
Det har varit så mysigt att ha er här..upplyftande.. för både djuren och mig

Härifrån skogen önskar jag er alla en bra början på den nya veckan


2 kommentarer:

  1. Kattungarna har passerat 12 veckor och har därmed åldern inne för att flytta hemifrån.

    SvaraRadera
  2. Du må tro vad svårt jag hade..att låta bli att ta med hem en kattunge Särskilt een som jag förälskade mig i ..

    SvaraRadera