söndag 13 augusti 2017

EN MINNESRIKT FIRANDE

En minnesrik fest var jag på igår..en namngivningsfest för tvillingkillarna
Vi var många som var där NÅGRA hade jag inte träffat på 20-30 år
Det är knepigt det där med tiden
För den som stannar av ..då tiden som gått förbi
gjorde oss sällskap i NUET och tiden däremellan upphörde att existera på något vis

Som sagt vi var MÅNGA som var med och firade dessa så helt otroligt charmiga killar

Som gick från famn till famn ..då ALLA ville hålla om dom en stund

GOD mat blev vi bjudna på...som husgänget gemensamt fixat till
Min systers man tillika killarnas morfar
är en skicklig mäster grillare..bland mycket annat som han är skicklig på
Ni skulle bara få smaka av hans grillade lax..jag har då aldrig ätit godare

Efter mat och efterrätt blev det så dax för presentöppning


Och mina barnbarn hade tur ..för dom fick åka vagn ..dragen av en snabbspringande Micke
Sen var den det deras tur att dra honom..det gick så där..men roligt hade dom

Så och VI som åskådare fyrfotingar som tvåfotingar

Ni kan ju tro att dagens trevligheter lagrats i mitt minnesregistret
Så jag vill TACKA..främst tvillingkillarna..som var festens huvudpersoner
Deras föräldrar som med killarnas morföräldrar fixat till.. den GODA och MYSIGA festen
För oss alla att träffas och glädjas åt och minnas i alla våra dagar
Och så en liiiten extra hälsning till min andra systerdotter för de kryddade skratten :)
särskilt det där med tandpetaren.

Och så väckte djuren upp mig halv tre..då en av mina katter fräste högljutt utanför
Och jag snabbt upp..för man vet ju aldrig VEM som framkallat fräsandet
Men då mörkret som nu är här ÄR kompakt ..så kunde jag INTE se något
MEN det blev en påminnelse om att hitta igen och kolla upp min pannlampa
Så jag kan se..det jag VILL se hädanefter

Härifrån skogen önskar jag er alla en skön Söndag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar