fredag 11 augusti 2017

FREDAG och ÖVERSEENDE

Numer har jag fått ett överseende med den närvarande hösten
NU när den möter upp mig om morgonen
En höst som allt för länge.. gjort intrång på sommarens tidsrymd


(Nää nu är det bäst att jag sticker ..för nu är pantern på det där specialhumöret
-det ser jag på svansföringen )

Men i morse när gänget och jag drog ut på vår första skogstur
Kunde jag inte annat göra ..än att ge upp inför höstens närvaro
Då jag insåg..att den har ALL rätt att vistas här nu
För NU är det ju faktiskt den årstid som den skall VARA här
Och den KÄNNS av och syns ..då svalorna blir allt fler på tråden där dom samlas
Så som dom gör inför sin avfärd härifrån och till ett varmare klimat

Så på morgonens första skogstur med gänget..
Drabbades jag av ett litet vemod..som visserligen inte stannade kvar så länge
Men tillräckligt för att jag skulle känna av det
Då jag insåg att nu finns det ingen sommar att vänta på längre

Härifrån skogen önskar jag er alla en härlig och glädjefylld Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar