tisdag 1 augusti 2017

HÖHÄMTNING och IMPONERAD

Man tager vad man haver OCH har man en Volvo kombi
av en gammal modell..jaa då fixar man det mesta


Som nu när jag skulle transportera hem höet från Tommys hässja

Men när jag kom dit fick problem med översta "pinnen" på hässjan ..
då jag inte nådde dit upp för att få bort den...för att underlätta hö-borttagningen
MEN hemma hade jag en fin plastpall som jag tog med och klev upp på

Det är något visst med det där hässjade höet som doftar sommar och av minnen
När jag höll på och krattade för att snygga till efter mig ..kom Tommy hem
Och vi tog en tur ner till sjön
Där jag fick se vad hans kreativa händer och hjärna samverkat till

Först var den Doroteablommorna vid huset med sina klara och lysande färger som jag fotade

Och dom andra..som jag i skrivandes stund INTE minns vad dom heter
Sen bastuns tur


badtunnan
och sjöboden
Ni skulle bara få se ALLT denna kreativa och energiska människa åstadkommit
Jag blir då mäkta imponerad av det jag ser

Två människor till kom på besök..några som jag kom i trevligt samspråk med
om sevärdheterna på Kreta

Och SOLEN den är ÄN här ..när klockan är HALV 2..bara några stackmoln då och visar upp sig
En trevlig fortsättning på dagen önskar jag er alla härifrån skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar