onsdag 30 augusti 2017

LYCKAD KATASTROF

Dagen IDAG höll på att sluta i en katastrof
OM inte föraren i den vita timmerbilen hade reagerat så snabbt som han gjorde

Och Quvintuss lika snabbt
Så hade hela händelsen kunnat sluta i en tragedi
Så här var det

Biggles,Sigge ,Quvintuss och jag var på väg hem från skogen och skulle passera över storvägen
Då dök först en Postnordlastbil upp..så vi stannade till
Efter kom timmerbilen
Då gör Quvintuss något som han ALDRIG gör
För han brukar ALLTID passa sig noga och går ner i diket när någon bil passerar

Men just den här gången gick han bakom den stora vita säcken
sen sprang han rakt ut i vägen ..både blind och döv verkade det som
HELT omedveten om lastbilen
Det var bara en hårsmån från att han blivit påkörd/överkörd SÅ nära var han däcken
Men jäklarns vad snabb han var på att kasta sig undan och tvärvända
när han insåg sitt STORA misstag
Föraren av timmerbilen stannade så vi hann prata en stund om händelsen

Så TACK till DIG ...för att du tvärbromsade...för din hänsynsfullhet och snabba reaktionsförmåga
OCH för att du stannade till efteråt
Quvintuss ..han blev chockad och stack och gömde sig
När jag sen gick för att leta reda på honom
Hittade jag honom inne i hallonsnåret efter skogsvägen

Olyckligt jamandes kom han fram när han hörde min röst..

Lycklig var jag över att han klarat sig..lika lycklig var nog han

En God kväll och en lika GOD natt önskar jag er Alla som tittar förbi mig här på min blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar