torsdag 3 augusti 2017

MARK HÖJD


Åskan var på ett besök..även igår och i natt
Vilket väckte hundarna som gick igång
I tron att någon var på bron.. när mullret drog igång


Om det är något som jag är riktigt ofrivilligt duktig på
så ÄR det att kasta upp pinnarna i träden när jag leker med Moltas
Fast jag siktar någon annan stans SÅ hamnar dom där uppe i alla fall
till Moltas frustration och förtret
Efter att han själv försökt ta ner pinnen upprepade gånger
och det inte alltid lyckats ..trots hans envetenhet och listighet

Vänder han sig mot mig för att få hjälp med att få ner den
Ibland fixar jag det..men lika ofta INTE
Det är lika dant med hustaken..trots att jag slipat på tekniken

Så lyckas jag ändå INTE att kasta pinnarna efter marken ..MER än någon enstaka gång

Härifrån skogen önskar vi er alla en vänlig och lyckad Torsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar