fredag 25 augusti 2017

NYA TAG

GOD morgon
När jag gick ut till tystnadens skog VÄNTADE föraningens höstvind på mig
och varningsropet från ett rådjur ekade över skogen

Några moln kikade nyfiket ner på mig bakom berget..som om dom ville kolla in läget

Och när jag 3 timmar senare smög mig ner till ån..för att se om någon "Å-farare var där
Speglade sig solen i vattnet..som om den välkomnade mig till dagen..

OCH så något annat..
Min strävan..den pinnar på efter den där friheten
DEN som får mig att leva fullt ut..som DEN jag ÄR
Utan rädslors bindningar ...det är nog ett livstidsprojekt det
Men huvudsaken är ju att det går framåt...även om det ibland verka stå helt stilla
Så bidar nog kropp och själv sin tid då..tid att reflektera
och för att ta nya tag sen
Så jag inte går vilse i onödan utan hamnar på rätt väg

Härifrån skogen önskar jag er alla en framåtskridande,vacker och rofylld Fredag och helg
Var rädda om er och varandra .Kram



"Vad märkligt livet är
Så förunderligt.. oförutsägbart

När man precis fattat ett beslut
Som man känner är RÄTT
Då dyker helt plötsligt något RÄTTARE upp
Då kan man inte förstå
Att man tyckte det andra var rätt

HUR tänkte man då

Utvecklingen går framåt..åtminstone i skov
Där emellan är det stiltje
Kanske lagrar man då

MOGNAR..för att göra rättare val

(livsvandrerskanisb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar