fredag 4 augusti 2017

ÖPPEN INFART

Grodor och paddor har inte varit synliga i särskilt stor mängd i år
(till skillnad från andra år)
Nää bara några enstaka har synts till
Några levande ..andra platta och överkörda

Så när jag såg EN groda igår efter skogsvägen..
blev jag glad och tänkte på mitt/mina barnbarn HUR glada dom skulle bli

av att få syn på den
Mina barnbarn har visat mig på och gett mig många kunskaper om sånt jag INGET vetat något om
Sånt som jag aldrig tänkt på...eller ens haft ögon och öron tillräckligt öppna för ett intag

SEN så kom den här lilla varelsen med sin pansarutrustning och satte sig på min hals
Dom är fascinerande djuren
ALLA på sina olika sätt och vis ..precis som människan är

Och molnen var variationsrika och fotovänliga och INGEN åska dök upp igår
ej heller i natt

Men däremot ett ljussken lyste borta på andra sidan berget..då klockan var halv 12 i natt
Men då mörkret och avståndet ställde sig i vägen.. blev det inget ljus på bilden
Men jag såg det och det var häftigt vackert

Härifrån skogen önskar jag er alla en äventyrlig och hänförande Fredag och helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar