tisdag 29 augusti 2017

PÅ SÖK och MED SLAGHACK i SIKTE


Hörde och såg en traktor som körde ute på Kjells ängar
När jag var på väg dit på cykeln för att leta efter Sobella


Det var Kjells bror som var där med traktor och slaghack
och mejade ner det höga gräset
Åå vad det doftade gott av de nyslagna gräset ..och såå fint det blir sen

När jag sen gick och lockade på min katt Sobella
som då och då brukar besöka Siv och Kjells ladugård och sin kompis Nisse..
som är deras katt

Höll Kjell på att klyva de stora vedklamparna

Anledningen till att jag sökte efter henne ..berodde på att jag i morse fylldes med oro
Då jag såg vita hårtussar vid uppfarten och i gräset.
Något slagsmål har det varit ..men MED VEM
Konstigt att inte hundarna har reagerat och att jag inte vaknade som jag brukar
när väktarljudet når in till mina öron
För då brukar jag VAKNA ..då jag vet VAD som rör sig i skogen..nära och runt omkring mig
som kan hota mina djurs säkerhet
Men ingen Sobella har synts till..fast hon oftast brukar lyssna och komma när jag ropar
Om hon inte är upptagen med annat eller tagit sig en längre jakttur förstås
Tröstar mig med att hon är en klok och försiktig katt
Som INTE gör något överilat och dumt och att hon snart dyker upp igen

Härifrån skogen där värmen har varit påslagen ute och med ett regn som hänger i luften
vilket också lockat fram de små vampyrerna som gillar ..särskilt ett sånt väder
Önskar jag er alla en fridsam eftermiddag och en rofylld kväll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar