onsdag 30 augusti 2017

SKALL .SÄCK och RIKLIG NEDERBÖRD

Hörde skallet från en hund som fått upp ett spår
när jag med Moltas befann mig i skogen i morse
som han gick igång på ..
lockad av ljudet som han nog instinktivt visste vad det handlade om
Så när det var Biggles och Sigges tur för utgång ..tog jag den andra skogsvägen

Då jag såg jägaren stå i vänteläge efter vägen i motsatt riktning
Så efter turen lämnade jag hundarna hemma.. tog cykeln och trampade iväg mot jägaren
För att stilla min nyfikenhet genom att ställa mina frågor
jag gillar trevliga,spontana samtal..i ett möte ..en kort stund efter vägen

På väg dit såg jag en gul lastbil som stannade och lämnade av en STOR vit säck med kalk i
Så nu ni får jag allt hålla hörselgångarna och ögonen vidöppna
Om utifall och när helikoptern.. SOM jag hoppas att det blir..kommer för att hämta upp säcken
Vars innehåll skall spridas ut i skogen..
För det vill jag INTE missa att fota
Härifrån skogen där ett rikligt regnande ,som började igår.. sen eftermiddag
har fyllt på morgonen.. som är mild ..med sin avlämnande fuktighet

och många vattenpölar..

men ÅN verkar oberörd av dom massorna..för vattennivån var så gott som lika låg som igår
FÖRE regnet
Det enda är.. att vattnet har bara blivit MER brunaktigt grumligt
Så önskar jag er alla en trivsam och behaglig Onsdag

Mellan de regntunga molnen igår kväll .. tittade solen fram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar