måndag 28 augusti 2017

SKITAKTIGT


Idag fick jag besök av "dyngtömmaren" som kom med sin svarta slang

för att suga upp allt skit
Det ÄR otroligt vad man gör av sig på ett år
Även om jag haft mina medhjälpare
Så är det ÄNDÅ helt otroligt vad mycket man hinner få ur sig



I alla fall så fick jag mig en trevlig pratstund med de två "tömmarna"

Som visserligen har ett relativt fritt jobb..men lukten
Den är ganska så genomträngande och efterhängsen
För den stannade kvar i min näsa ett bra tag efteråt
Så jag tog en skogstur för att till en rejäl näsvädring

Så hur är det för "tömmarna" som måste stå med näsan över dyngan en HEL dag
Glömde fråga HUR många skitbrunnar dom hinner tömma per dag

Nog gör det ett jäkla bra jobb..som håller efter dyngan åt oss

Och så har jag fått sålt Rockaden och lite grejer efter Kajsa
det som blev hämtade idag.
Sorgligt och jobbigt på ett sätt...då saknade än lever starkt i mig
men skönt på ett annat
Då jag behöver och får mer utrymme för annat i ladugårdsporten

Härifrån skogen där solen har varit på besök önskar jag er alla en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar