tisdag 22 augusti 2017

SOLEN GÅR I MOLN




Fick veta via Facebook att DU gått vidare
Till en annan plats ..låångt härifrån
Träffade dig gjorde jag bara två gånger..förutom en..den första på en julmarknad
Det var då jag fick upp ögonen för dig
och det behövdes inte mer för att minnas dig
Vi mejlade efter det jag fått tag på dig ..efter mycket sökande
För jag ville ha och ge bort i present det du med dina skaparhänder tillverkat
Inga dussinvaror..nää ett unikt och gediget hantverk med inbakad symbolik att hitta
Så att nu få veta att du inte längre finns i den fysiska världen
Känns så sorgligt och så tragiskt
En stor och varm själ med många tankar och känslor hann jag träffa
OCH glad är jag över det..mitt i det sorgsna


Det ÄR jobbigt att bli påmind om livets skörhet och korthet

Då går dagen i moln..och man hinner tänka och känna mer än man vill

Den här symboliska skålen i sten och smide..fick min son i present ..den har du gjort

Ochså halsbanden ETT hållbart hjärta

Och så en värmeljusstake..av samma material som skålen
Det är jag glad över att jag hann ge bort..dessa sällsynta och så unika gåvor
Till lika unika människor Det som också du var...är

Vila i frid Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar