måndag 14 augusti 2017

SURFAREN UPPE BLAND MOLNEN

Den surfade uppe bland molnen..
(ni ser den vagt till höger i bilden)

jag SÅG den ett kort ögonblick ..långt bort

Innan den lika snabbt försvann in bland molnen
För att åter dyka upp i mitt synfält..lika snabbt fast lite längre bort
Tala om snabbhet..det ÄR imponerande fåglar..
Sigge kopplade jag.. då jag fick syn på den
I färskt minne... då en av de större rovfåglarna kom skrikandes
eller vad jag skall säga om deras läte
Vid korsningen upp mot Söderå..rakt mot Sigge
jag snabbvände mig om och greppade Sigge och lyfte upp honom
Så att fota var inget alternativ i det utsatta läget den gången
Det är första gången jag varit med om en sån händelse
Lite skärrad blev jag ...vilket medfört att när jag får syn på någon större rovfågel
så kopplar jag lilla Sigge...
Kanske såg den bara fel eller bara varnade oss..för vem vet hur en fågel "tänker"
Inte då jag

En trevlig fortsättning och ett lugnt avslutande på Måndagen önskar jag er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar