lördag 30 september 2017

FRAMLOCKAD


Igår ..fick jag locka med mig Biggles flera gånger
Då vi började gå efter skogsvägen
För han stannade gång på gång och vädrade i luften och såg osäkert frågande ut

Han stannar BARA av två anledningar
Antingen om det regnar eller om björnen håller till i närheten
Och då han i morse skällde på det där speciella sättet..anade jag vem det var

Men då mörkret än låg kvar så kunde jag inte se
vem det var
och då björnen också är mörk syns han inte heller i mörkret

Men senare när ljuset knuffat bort mörkret och vi tog vår skogstur


hundarna, Quvintuss och jag ..då såg jag "utsläppet" från björnen

Så det var den Biggles hört och fått vittring på

Och så träffade vi på en fjäril som hängde efter oss ..framlockad av värmen

En selfie på mig och fjärilen :)

Härifrån skogen önskar jag er alla en mysig och solig Lördag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar