fredag 1 september 2017

LIVRÄDDNINGSKURS



Igår var jag på HLR och HJÄRTstartar kurs i grannbyn Karlsbäck

Där ett glatt och förväntansfullt gäng på 20 personer hade samlats
och där ledaren från Civilförsvaret redan var på plats .. när vi anlände .. Redo för start


Svettigt blev det..men till slut fick jag till handlaget vid trycket.
hade lite problem i början med blåsningen DÅ ansiktet INTE ville hålla sig på plats.
men till sist så .
Tror det mesta sitter nu..

Känns skönt att veta att OM det skulle behövas så vet VI HUR VI gör
i väntan på ambulans och annan assistans
Detta är något som alla borde lära sig
Särskilt när det gäller långa av stånd..innan hjälpen når fram
Så nu har vi som var där papper på att vi gått kursen och kan bistå i nöd ..
En trygghet.. både för givaren ATT ha kunskapen och för mottagaren i nöd att bli GIVEN den
En kunskap som känns väldigt skön att bära på

Och med lite uppdateringar då och då via nätet .så håller vi kunskaperna vid liv .
Vi hade en bra kursledare.. ..tydlig och klar.
Och gott och behövligt var fikat i mellanakten och TREVLIGA var människorna som var där
Några hade jag inte träffat förut..men NU har jag det
När vi sen åkte hem på kvällen hade mörkret passat på att lägga sig över vår plats på jorden

Härifrån skogen DÄR marken är blöt och himmelen är mulen mörk och grå
önskar jag er alla en nöjsam Fredag och helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar