söndag 17 september 2017

I tankar om VETSKAPEN

Har tänkt på de när jag fick kännedom om mården
DEN som jag TRODDE var marklevande..hur blind och döv jag då har varit i mitt intag
NÄR jag gått omkring här i skogen
och jämt trott att det varit en ekorre eller någon fågel ..
när hundarna reagerade på något uppe i träden ..
som kanske var en mård..tänk vad mycket jag då missat att SE
För att jag var fast i föreställningen om HUR en mård levde
vad mycket det är här i livet ...kom jag att tänka på..med anledning av mården
MEN än inte tänkt färdigt om ..när det gäller oss människor också..
Om det vi INTE har kännedom om..som OM varandra
Då spekulerar vi och tänker ut och ser det vi ser och hör det vi hör MEN inte hela bilden
Om ni förstår vad jag menar
Så vetskapen ger ett mycket större..vidare SYNFÄLT
som i sin tur ökar på vår förståelse
Det var några nykläckta morgontankar härifrån skogen

DÄR jag önskar er alla en stärkande Söndag fylld med vetskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar