torsdag 28 september 2017

SNUBBELMAJA


ALLTSÅ..återigen är det bara att konstatera ATT jag är en snubbelmaja
för FAST jag ser mig för..så verkar det som om
Alla trådar,sladdar och snören hittar åt mina fötter..
för jag snärjer in mig ... titt som tätt
Eller som igår..när jag upptäckte att hundarna fått vittring på något djur
när vi tog vår skogstur
och jag skulle skynda mig att ta fram kameran ..omutifall
Då tar jag ett felsteg som accelererade min framfart..och jag snubbelspringer
UTAN att springa om ni förstår hur jag menar
Det gick fort men ändå hann jag i tanken tänka att jag kommer att falla illa
För jag fick inte stopp på kroppen..
JUST ..som när jag trodde det var kört stod helt plötsligt Biggles där
och bromsade upp mitt fall .
Först Tackade jag honom för räddningen sen skrattade jag ...
för det måste ha sett väldigt komiskt ut
Men skrattet fick ett abrupt slut när jag skulle gå på benet
För det gjorde ONT och gör så än ..
Förmodligen har jag fått en muskelsträckning i felvridningen
Men jag har ju några års träning innestående.. då det gäller min kropps tillkortakommande
Att tänka på annat sätt
Så jag VET ..att jag kommer att klara av även detta dilemma

Men solnedgången hann jag med att fota igår .. det fick mig att må mycket bättre

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en LYCKOSAM Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar