tisdag 3 oktober 2017

DEN KÄNSLIGA GARNHÄRVORNA

Garnhärvor är ett kapitel för sig
Nu har jag ju INTE särskilt stor/lång erfarenhet av dom
Då jag ALDRIG varit eller ÄR någon stickerska

Även om LÄNGTAN har funnits där och dykt upp lite då och då
Så har det INTE blivit så mycket mer av det.. än just bara en LÄNGTAN

Men tyvärr kommer härvorna och jag definitivt INTE överens
För i mitt tyckte är dom väldigt "knepiga och överdrivet känsliga och inte heller särskilt samarbetsvilliga
För hittar jag INTE åt RÄTT tråd så tjorvar härvan

Och jag får inte särskilt många chanser heller..möjligtvis EN
att få tag i den där RÄTTA tråden..
DEN som lättsamt och galant glider förbi stolskarmarna
där härvan ligger mellan två stolar för att formas till ett NYSTAN

OFTAST slutar det med en "het" och ensidig diskussion
Och jag GER UPP

Så nu väljer jag ett mer samarbetsvilligt GARNNYSTAN istället
även om färger INTE är den jag ville ha till mina tomtar

OCH så REGNAR det HÄR än..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar