tisdag 31 oktober 2017

DET SOM HÄNDER HÄR i GRANNÄSSKOGEN

I GÅR kväll fick jag assistans av barnbarnet ..med att först hämta hästarna i hagen

Där och då han visade på sina hästkunskaper och tog på Ivanhoe hans grimma
och ledde den samarbetsvilliga hästen in till stallet
Där han kratsade och borstade Ivanhoe päls och långa,tjocka man
Det var mysigt...tyckte både hästarna och jag

under dagen sen gjorde vi lite av varje

som spelade ett spel..som en stor Frisbee med en slags plasthårig boll
lite som en blandning av pingis och badminton UNGEFÄR
Och vädret har skött sig till vår belåtenhet..
Som när vi tog skogsturen med hundarna ..
barnbarnet och jag och solen i sällskap
DEN som varit framme hela dagen ...
En lyckad dag har det varit ..på alla sätt och vis.
God natt..

GOD morgon..när jag vaknade i morse var det 9 minus ute.
så när jag släppt ut hästarna och hundarna gjort det dom skulle
Gick jag in till min och hundarnas frukost
DÅ var barnbarnet vaken..
Så vet ni vad vi gjorde i samband med vår frukost

Vi spelade kort BANKA BÄVER.. ett spel som var lite spännande
och som man måste ha fokus på fler än EN tanke
Där förlorade jag och barnbarnet VANN varje gång
Är det höstlov så är det ..då skall man göra det man inte har tid med
när skolan är igång

Och ute är nu ljuset på gång..det som barnbarnet och jag varit lääänge
Ha de gott med dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar