fredag 29 december 2017

TVEEGGAD



JAG GILLAR SNÖ..så är det... REN VIT SNÖ
Sån som kommer ner och förblir vit..bländande vit
som här i Grannäs ..då det inte finns så många/mycket som skitar ner den

Men NU börjar jag tycka att det räcker med det vi har fått
Kanske beror det bara på...att jag måste göra något åt den
DEN som lägger sig framför infarterna till hus,vedbod,stall,framför brevlådan och på tråd
Men hela vägen upp till huset..det plogar min hyresvärd SOM tur är

Fortsätter det så här..så lär ju pinnar och tråd försvinna under snön
Det är alltid något nytt som jag måste tänka på... TILL nästa år
ERFARENHETER som tvingar mig att tänka ÄN mer på det här med vädret
Vad som behövs för att säkerställa HAGENs funktion OAVSETT väder

Men det är väl som med alla andra jobbigheter här i livet
Att ibland behövs det en andningspaus mellan skoven...i det grå
För ljuset är en viktig input för välbefinnandet
201612
Men jag gillar snö..
Härifrån skogen önskar jag er alla en välbehövlig andningspaus..
vad än det än är ni behöver få pusta ut över

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar