torsdag 4 januari 2018

VÄLBEHAG

Ni vet det där ordet ååååå ..som ofta kommer ut ur min mun HÄR i skogen
Den där överväldigande känslan som inga ord kan täcka upp för
Man står bara där som i en salig..hänförande stumhet
För det man ser är så magiskt vackert

Det som är synd är att det inte går att fånga på bild
Men allt kanske inte skall göras det..för då blir man fokuserad på fotandet
Istället för att HELT ge sig hän och bara vara i nuets otroliga vackerhet
Som lämnar en bestående känsla av ödmjukhet inför livet
Och allt det vackra som ges oss för att njutas av
och uppfyllas av den där hänförande salighetskänslan
Som inga ord finns till

Det var MÅNEN ..vars sken starkt lyste upp allt HÄR i skogen
och som igår var högenergiladdad
Trodde först när jag klev ut genom dörren ATT det var bilar..som körde efter skogsvägen
Men blev nästan genast efter första tanken varse vad det var

Nog är månens lyskraft en givare av stark energi
OCH så har eftersläntrarna ..
de två renarna ÅTER gjort ett besök hos oss ..uppe på gården


Härifrån skogen önskar jag er alla detsamma..en Torsdag och Helg med stort välbehag
Själv får jag besök i helgen..dom kommer redan ikväll och jag längtar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar