tisdag 27 februari 2018

EN ÄRA

Alltså..nu är försynen på min sida
För vad tror ni stod precis utanför mitt köksfönster för en stund sedan ..
alldeles bredvid adventsgranen,som numer är fåglarnas matställe

OM inte det lilla rådjuret
jag höll nästan andan för att inte skrämma iväg det
och smög mig sen försiktigt fram till fönstret för att fota det stora ögonblicket
VAD HÄNDER..joo batteriet är slut åååå snabbladdade det i förhoppning om
ATT det skulle vara tillräckligt- för att hinna ta -åtminstone någon bild

där den gick omkring alldeles NÄRA huset och åt på trädens barr och utskott
Det här tillståndet... känns som en ära och en ömsinta lyckoglädjekänsla
Det är med dom orden jag bäst kan beskriva vad som rör sig inom mig
När jag fick se rådjuret så NÄRA..försiktig MEN inte skygg

God natt till alla er som tittar förbi mig HÄR på min blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar