fredag 23 februari 2018

EN IDE LÄNGTAN



Brrrrrr 29 minusgrader så ÅTER igen en IS-KYLANDE morgon
Mest av allt hade jag lust att återvända till sängen
och krypa ner under täcket och somna om
Men hästarnas behov drog i mig..så på med pannlampan
och skoteroverallen,som är varm och snabb att ta sig i och ur
Så ut för att möta kylan..som är/var bitsk
Sen in ..ge hundar och katter sin mat
göra upp eld i vedspisen och koka mitt kaffe
Så nu känns det ganska bra ändå..med en förstärkning av "HÖGLJUDD musik
Som får igång de mer motvilliga kroppsdelarna
och med tankar på att VÅREN ändå inte ÄR så långt bort
Så ser jag med tillförsikt fram emot dagen ...om än inte med några glädjetjut

Och skulle jag nu råka glömma bort det mest väsentliga..
Det om att ta till vara på varje uns av dagen
Så vet jag att mina tankeupprätthållare ser till att jag ALDRIG glömmer bort
Att livet ÄR oavsett vädret HELT fantastiskt
och är jag för trög för att ta in det..så öppnar garanterat musiken upp mig

Härifrån skogen önskar jag er alla VÄL-MÅENDE Fredag och helg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar