tisdag 27 februari 2018

ENERGILADDANDE UPPGÅNG


GOD morgon ..jag tröttnar ALDRIG

på solens upp och nedgång..den påverkar mig LIKA starkt VARJE gång den gör sin entré

Ljuset..som är så bländande starkt.. både för öga och sinnen..
Bilderna är tagna nu i morse under olika tidsintervaller
Och så kom jag ihåg den här dikten jag skrev för ett tag sedan
om solens fantastiska uppenbarelse...som gäller än

Andäktigt står jag..inför den syn jag ser
Ett eldklot växer ..stiger upp mot skyn
Rött
Orange
Gult
Glöder ..strålar starkt dess sken
Vilket makalöst skådespel

En så storslagen färg och ljussymfoni..
Naturen så generöst bjuder mig på
Denna tidiga morgon

Känns som om jag får vingar
Av all den energi..som solens uppgång mig ger

Härifrån skogen önskar jag er alla en lika STRÅLANDE Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar