tisdag 13 februari 2018

GLÄDJEN och MAGINS VÄRMEPÅSLAG

När jag söker något att ge bort,som presenter när någon fyller år
DÅ kutar jag runt på nätet
ELLER bara för att jag känner för det.. DÅ jag får syn på något
Som ett smycke,som fick mig att tänka på min yngsta dotter
då hon ofta ritat/målat ett öga
Så gick mina tankar dit och DÅ

Nu är det ju så här att jag sällan bär smycken..förutom en halskedja,som ju inte är i vägen

Fast det har ändrat sig lite på senare tid det där
Då jag hittade åt en tennarmband,som jag en gång i tiden
För länge sedan fick i present och som en docka

Den som ingått i den dramatiserade föreställning i min berättelse om samer
Då dockan fick bära armbandet som bälte till sin kniv
När jag skulle lägga undan dockan ..tog jag av armbandet och provade det
OCH jag kunde ha det ..så nu sitter det på min arm och jag gillar det

Tillbaka nu till det jag ville berätta om

DET HÄR alldeles speciella smycket
Som jag fick se i sista chansen på Tradera
DET som mina blickar obönhörligen drog sig till
En ett enkelt hänge i Tenn med em BLÅ sten och ett tennhalsband till (egenhändigt tillverkat av säljaren)
jag budade ..till ett fyndpris..under hundringen ..då ingen annan hängde på
Och VANN det..
När så smycket kom i min hand VISSTE jag att det skulle jag behålla det..alldeles för mig själv
stenen är magisk..som himmelens,havets och vattnens mystiska djup
Som ett allseende öga..skiftade det av LIV..ett helt otroligt smycke
Fick en känsla av att det skulle se till att hålla mina ögon och hjärta öppet..
när jag bär det
Ni vet det där med tankens kraft och tankeupprätthållare
BRA VA..för ett smycke som kommit i min väg av slumpen..eller mer TUREN
Dottern ..hon får ta över det SEN :)
Tror dessutom att det är ett unikt smycke som det inte finns fler av

Nu kommer NÄSTA värmande inslag som hänger ihop med smycket
Kvinnan som sålde smycket,det som var tillverkat av tennsmeden Bengt Blomqvist BB
Skickade smycket till mig INNAN hon hunnit få betalt..
till mig som hon INTE kände
När jag påpekade hennes tillit och min glädje över det ..svarade hon..
".Med ett alias av den kvaliteten skulle jag våga skicka mycket dyrbarare saker.
Kände på mig att det fanns en upptäcktsresande i livskonst bakom.
Du har gjort ett fantastiskt val att lära känna naturens alla utmanande och vackra sidor"
slut citat..fint
Ni förstår ju min glädje..den att hon för det första litade på mig
För det andra att hon skrev och uttryckte med ord ..
det hon kände och tänkte inför mitt namn..livsvandrerskan
Det var modigt och mycket ovanligt..
Så smycket bär med sig många känslor och glädjetankar
FÖRUTOM sin otroliga UTSTRÅLNING
Den som inte syns lika klart på bild..men väl i VERKLIGHETEN
Så TACK till dig som VÅGADE dela med dig till mig av dina tankar
Det glömmer jag ALDRIG..
Så nu har smycket fått ett än mer större värde ..utöver sin magiska utstrålning
Då det bär ock så på en berättelse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar