onsdag 7 februari 2018

TACKARDAG

GOD morgon..en NY DAG är HÄR med 13 minus och lätt snöfall
Och idag är det en TACKARDAG för mig
Först vill jag Tacka Jan ...tillika min hyresvärd
som lånat ut sin batteriladdare till mig..under tiden som jag väntade på min

Och så för att han skottade upp i den djupa kratern
och fixade till en "rullbana" så nu behöver jag inte "lyssna" på min gnöliga nacke
.då den inte nu längre behöver medverka i det där lyftet upp med balarna

Tack till dig Robert som köpte ut batteriladdaren till mig

och till dig Kjell för att du hämtade upp den när du var i stan
Samt till era kvinnor som lånat ut er till mig..
för TIDEN.. DEN är dyrbar ..

och DU Patrik handskarna ÄR toppen för mina händer

Så HÄR är det att ha omtänksamma människor runt omkring sig
och att BO på LANDSBYGDEN...för DÄR finns hjälpsamheten som ett naturligt inslag

Härifrån skogen önskar jag er alla en tacknämlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar