måndag 5 mars 2018

ÅMINNELSE och KÄNSLOTILLSTÅND

Idag skulle min mamma fyllt 101 år
Grattis

Vid åminnelsens fladdrande ljuslåga

stannar jag till och tänker på dig

Tänker på vad mer jag kommit fram till och förstått OM dig..hur du hade det i ditt liv

Din positiva livssyn..din livsglädje..din empati och förståelse för andra människor
fanns alltid närvarande..även när du själv hade det jobbig
Det är mina allra starkaste minnen av dig..DET och din humor

Sen så kommer jag till något sorgligt.. som lägger sig ovanpå det andra sorgliga
Igår hittade jag rådjuret i skogen ..DÖD
Saknar det..Det känns tomt och vemodigt
Så när jag nu berättat det här som jag skrivit om

Drar jag nu ner mössan över ögon och öron och drar mig tillbaka ett tag
till de mer tystlåtna och ordlösa "rummen"

Härifrån skogen önskar jag er alla många väl omhändertagande dagar


Den här dikten speglar mitt känslotillstånd JUST nu

Inuti mig..pulserar livet
INUTI
Emellan..har skavsår uppstått
Mellan kropp och själ

Kommer inte åt att plåstra
Ingen läkande salva når dit in
DIT.. mellan kropp och själ
(livsvandrerskanisb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar