fredag 30 mars 2018

BLOCKERAD FÄRDVÄG


När jag går mina dagliga turer i skogen
Lägger jag ju märke till det som inte var där igår

Som vid å-bron såg jag som mörkerskuggor
OCH jag har lärt mig av mina tidigare erfarenheter att inte stanna till och fundera på VAD det är
Utan snabbt ta fram kameran..innan det som är där hinner försvinna
Då hörde jag också en skoter som kom från Söderå hållet till
och skuggorna rörde på sig

DÅ insåg jag att det var renar när jag kom lite närmare
Renar som stod och funderade på VAD dom skulle göra
För vägen framåt. Där var ju skotern och vägen bakåt var ju jag och hundarna
Så jag stannade till och inväntade till skotern passerat
Då kunde renarna obekymrat fortsätta sin tilltänkta färdväg och jag min

Och morgonen som är här ...bjuder på 16 minus och en STOR måne

Och jag önskar er alla en sinnesmjuk Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar