fredag 16 mars 2018

HOPP OM VÄRME


Ljuset anländer allt tidigare..

Solen däremot ..DEN tar tid på sig att kliva upp

Men det är lika mysigt ändå att vänta in den..VARJE morgon

För att först få SE när solstrålarnas målar träden gulröda

och ge skuggorna liv där emellan

och lysa upp bergskammarna som omgärdar Grannäs

För att så småningom sträcka ut sig ..med sin fulla lyskraft
och ge hopp om värme inför dagen

Till den kalla morgonkylan som är här med sina 26 minusgrader

SÄRSKILT tacksam är jag denna SNÖRIKA vinter över att skogsvägen varit upplogad...
Då skogsjobbarna håller till med sina avverkning.. har den måst hållas öppen för deras framkomlighet

Dessutom är många skogsvägar tillplattade av skoteråkarna..som ock så håller att gå på

Det hade varit jobbigt annars..med ALL denna snö
som då hade tvingat mig att gå efter landsvägen istället
Där jag inte vill gå MER än nödvändigt..då djuren och jag blir MER ofria då

Härifrån skogen hoppas jag att ni är rädda om er OCH varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar