onsdag 28 mars 2018

KÄRLEKSTENEN

I förrgår ringde min granne Göta till mig..
Hon hade fått höra vad som hänt. Jag svarade snabbt att "jag kommer förbi om en stund"
jag har svårt för att tala om vissa saker via mobilen
Det känns bättre att träffa människor öga mot öga
För då ledsagas man av kroppsspråkets olika rörelser
likväl som ögonens skiftningar och ordens framställan.
Hur människan EGENTLIGEN mår
Då min granne ..tillika byns äldsta innevånare varit vän med Siv i en herrans massa år
Var det än mer viktigt att träffa henne Närvarande på plats för att kunna stötta
En stöttning som gav mig en stötta tillbaka

Sånt som sker i den öppna dialogen ...vänner emellan SOM MINNS den vän dom båda förlorat
Vi delade med oss av våra minnen och av sorgen

Strax innan vi skiljdes åt ..berättade jag om de NAMN jag gett till stenen
på den plats som Kjell iordningställt
Vilket Göta gav sitt fulla samtycke till


Där Siv skulle få njuta av sol och grillning. Det som hon aldrig hann med att göra.
Den stenen har nu fått namnet "kärleksstenen"

Den som jag kan se härifrån från mitt köksfönster
Nu vet ni det alla byssbor..att den stenen har fått det namnet och VARFÖR

VARJE gång jag passerar förbi den TÄNKER jag på dig SIVAN

Likaså som nu när jag har klippt Sigge. Då kan jag höra din röst-vad du tycker ;)
Som i så många andra sammanhang som olika platser
Som allt och alla minner om DIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar