söndag 22 april 2018

EFTERLÄNGTAD

Fick syn på en DUVA

utanför mitt köksfönster där den slagit sig ner på havrekärven
Den satt där en liten stund så jag hann ta en bild
Som jag berättat om tidigare , så höll en hel hoper med duvor till i skogsdungen nedanför stora hagen
Som när jag gick runt i den tidiga morgontimmen mötte mig med sitt "kocklande"
Nästan som om dom hälsade mig en GOD morgon
Men så dök duvhöken upp och gjorde "rent" hus
Dom som överlevde tog sin tillflykt till storskogen
Dom flesta hann inte det
Saknar dom har jag gjort Det var trevligt att mötas av deras morgonkocklande
Så lite hoppingivande kändes det när jag fick syn på Duvan
Hoppas, hoppas att den/dom återvänder till skogsdungen
OCH att Duvhöken håller sig härifrån

IDAG den 23/4 utanför mitt fönster i regnet

Slog sig nu TVÅ duvor ner i kärven och pickade i sig av det som fanns kvar där
Men dom är skygga. För fast jag smög så försiktigt bakom gardinen

För att få till några bilder MÄRKTE dom mig direkt och tog till flykten
Dom grå fläckarna är av regnet som landat på köksfönstret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar