tisdag 10 april 2018

STÖVELKNEKT



När jag häromsistens hade besök av mina barnbarn med föräldrar
Hade dom ock så med sig en "stövelknekt" (tror den heter så)
Som mitt då 5 åriga barnbarn i sällskap med sin far har tillverkat
Den snygga dekorationen DEN har hon målat helt själv

Vilken praktisk/användbar grej

Så här är det ..Då jag har problem med mitt högra knä
Har det börjat bli besvärligt NÄR jag skall ta av mig stöveln på vänster fot
Då den högra foten INTE längre klarade av att dra av den
Ni vet det där när man sätter den ena foten bakom den man skall dra av

Då kom jag på att ställa mig i trappan och använda mig av nedersta trappsteget
Och på så sätt få av mig stöveln
Men den här stövelknekten är ju ett strå vassare och dessutom är den ju flyttbar
Tack för er omtanke och knekten som gör en stor skillnad
Då den snabbt förenklar mina många dagliga utsläpp av mina fötter

Härifrån en skog där morgon bjöd på 11 minusgrader
Önskar vi er alla en "förtjusande "Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar