onsdag 30 maj 2018

BLÅSNINGEN

GOD morgon
Som ni kanske minns -att jag sagt tidigare
SÅ är jag ju en självutnämnd paparazzi Vilket innebär som IGÅR

Att mina steg förde mig fram mot männen som höll på med blåsning av fibern
Till de bredband som mina grannar skall få

Det är en hel del jobb med att fixa till allt Har jag fått erfara

Jäklas det dessutom , som det gjorde igår
jaa då blir jobbet mer slitigt och utdraget
Hade ingen aning om allt som måste göras för att få till bredbandet
Det är det som är så uppiggande med att bo på landsbygden för DÄR får man delta och lära sig en del
Av och om det man annars skulle missat
Bilderna är på de i värmen arbetande männen
För det var faktiskt bara män och så jag då förstås, som fotade och FRÅGADE

Kabbelekan blommar. Men i solens starka sken i det ljusa "gräset"
av den tidigare vattenöverfulla marken blekt
Är dr det svårt att få till bilden med den gula blomman i fokus

Härifrån skogen önskar jag er alla en fridfull Onsdag med gott mod i sällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar