torsdag 10 maj 2018

DEN TIDIGA MORGONTIMMENS MAGI

GOD MORGON
ALLTSÅ under mina 9 år här i skogen har dom aldrig gjort något besök här på gården
MEN I morse efter det jag släppt ut hästarna och jag och hundarna gick in för att äta vårt morgonmål
Öppnande jag ytterdörren igen efter ca en halv minut Så snabbt alltså
Då jag skulle ropa på Quvintuss

DÅ stod dom där i hagen... 2 stycken svanar, samtidigt som en flög runt i en cirkel
men vände och flög ner mot sjön igen

Hästarna stirrade på de ovanliga besökarna en stund
men fortsatte sen med sin favoritsysselsättning ATT ÄTA
med några tvärögonkast lite då och då för att hålla lite uppsikt
Svanarna brydde sig inget alls om hästarna

Och så igår eftermiddag fick jag se vilka dom andra högljudda varelserna var/är
Nämligen 2 kanadagäss Det är livat här i skogen :)

Ta hand om er Lev och Må Väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar