torsdag 10 maj 2018

ELDFÄNGT RÖKIGT och SVETTIGT

För en stund sedan blev vi klara ...jag .. tillsammans med den erfarna gräspyromanen Kjell

som kom till min hjälp för att elda upp "gamfönnan" i en del av storhagen
Alltså det där torra gräset från i fjöl som stoppar upp den gröna tillväxten.

Lite orolig var jag i minnestankar på när jag en gång för länge sedan skulle ge mig i kast med elden
D`Å när vinden vände. Då hade jag det jag gjorde kan jag lova
Svettigt är/var det även nu att hålla pli på elden och hämta vatten i solens strålande värmesken
Det fick svetten att rinna Plus att jag blev blöt av det skvättande vattnet
när jag gick med hast mellan bäck och eld

Men nu är det klart ,,nu skulle det bara få komma lite regn som sätter fart på grönskan

Och medans jag gick omkring i hagen kom jag att tänka på en dikt jag skrivit för några år sedan
Om eldens kraft
Fast i ett annat sammanhang, men med samma förmåga att bränna ut/upp gammalt "skräp"
I dikten var det mitt "inre skräp" som blev uppeldat :)

TILLITENS SEGER
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ett fälttåg.. som av själen startats upp
har härjat i min kropp

En strid...den svåraste av alla
att tillitens seger nå

Vapendragaren.. Amaru
eldens kraft.. har bränt ut
slickat rent med sin låga ALLT gammalt skräp
som skymt.. hindrat själens klara blick

För kärlekens skull har striden förts
som var hård och tuff

Men viljan till seger var större
då kärleken var givare av dess kraft

(livsvandrerskanisb)
MÅ SÅ GOTT med och i DAGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar