tisdag 15 maj 2018

JÄMVIKT



God morgon.


När jag gick i skogen igår

i sällskap med solen som gav högsommarvärme, kom jag att tänka på sorg och glädje
De som jag bar på … Glädjen i tankar på min son som fyllde år
och sorgsenhet över Margits bortgång
Glädjen som stöttade sorgen och sorgen som gav glädjen en djupare dimension.


Vilket fick mig att än mer intensivt njuta av ljuset, värmen, djuren, de flygande

och den allt djupare och mer utbredda grönskan

Där vattnet i Ån och efter dikena nu börjar dra sig tillbaka .till sin ursprungliga nivå
Lämnande efter sig dofter som påminner om lukten från ett akvarium
Där gräset, buskarna och träden som stått i vattnet påminner lite om "sorgsenheten och glädjen i ett
Då färgen såg/ser lite "ödsligt sorgsen ut SAMTIDIGT som glädjen i att vattnet gett sig av
får träd och växter att åter kunna andas frisk luft- Det var synligt kännbart

Liv och död så tätt sammanslutna i ett och samma andetag
Och jag kände en glädje och en sorg-..Båda i samma kropp
Av och om livets olika skiftningar ..
Det gäller att hålla balansen och ingångarna för det pulserande livet
INOM som UTOM oss ÖPPNA

Som att i tidig morgontimme vakna till dessa toner.(plus alla de andra)
Är som balsam för själen och ger mig den jämvikt som jag behöver

Härifrån skogen önskar jag er alla sinnesmjuk och balanserad Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar